BUAH-BUAHAN

Buah Naga

7:39 AM


Assalamualaikum. Alhamdulillah Ramadan dan Syawal tahun ini ada rezeki makan buah naga lagi. Pokok naga ni dah agak tua. Sudah bertahun mungkin. Masa mel datang tahun 2011 memang dah ada pokoknya.

Selalu mengeluarkan hasil.


Sebelum Ramadan ada letak kompos sikit
Tak lama lepas tu terus berbunga
Lepas sebulan setengah sudah boleh dituai hasil


Kali ni hasilnya agak lumayan. Sepokok 3-4 biji berbuah.
Itu hari di bandar tengok buahnya sebiji cecah 6 ringgit juga
Alhamdulillah dapat rezeki makan percuma

Buahnya lembut dan manis saja
Kalau hadap memang cepat saja habis
Lagi2 musim cuaca panas

You Might Also Like

3 comment

  1. Sedapnya...festime makan buah naga yg warna putih, then baru rasa yg merah. skrg nak jumpa yg putih susah pulak. pernah juga rasa yg isi kuning. buah naga mmg mahal skrg. tgk tempat juga.
    Sarawak tgh panas ye...kat sini kerap hujan dan mlm td ada certain area ribut. kawan sy EL bersihkan rumah yg berlumpur...kesian sgt

    ReplyDelete
  2. bestnya dapat makan dragon fruit tu percuma..saya pun suka makan, tapi jarang la beli sebab harganya mahal kan..dan saya baru tau rupa pokok buah ni..huhu..

    ReplyDelete
  3. Putih ke dia...selalu tgk yg merah je...sedap mkn ni....

    ReplyDelete