Frozen

Frozen Pineapple

10:18 AM


Assalamualaikum. Syukur alhamdulillah menjelang Ramadan ni, nenas belakang rumah sudah boleh dipetik. Masaknya pun sedang2. Sebiji masih di pokok, kecil lagi. Semalam mel buat pajeri nenas kegemaran. Dan selebihnya mel frozenkan untuk kegunaan Ramadan nanti. Biasanya Ramadan, pajeri lah lauk yang paling dirindui. hihii


Duk potong2 nenas, ngap2 masuk dalam mulut. Manis nenasnya. Abaikanlah pemotongan yang tak serata tu. Pisau tak berapa tajam. Tuannya pun tak pandai sangat mengerjakan nenas..uhuu


Mel potong kecil2. Letak kertas minyak pada talam. Lepas tu baru susun nenas satu2. Buat 2-3 lapis. Mel bekukan semalaman. Esok paginya mel masukkan dalam plastik dan masuk kembali ke dalam peti ais. Bila mahu digunakan keluarkan saja. Caranya sama macam buat frozen karipap. ^^

Selamat mencuba

Sumber: Wiki

You Might Also Like

5 comment

  1. ooo...mcm tu.
    nak potong nenas mmg kena guna pisau yg tajam....kalau x mmg tak cantik licin.
    sedapnya nenas....buat air bulan puasa...yummyyyy

    ReplyDelete
  2. Bagus .nanti akak nak buat camtu lah. Akak punya pun kecik lagi belum boleh dipetik.

    ReplyDelete
  3. bagus idea buat macam ni kan mel..x la membazir..

    ReplyDelete
  4. Ilmu baru ni...bru tau...
    Baru je buat pajeri nenas...:)

    ReplyDelete
  5. suka jus nenas tp dh lama berpantang

    ReplyDelete