Sewing

Handmade Floral Tunic

3:30 PM

Assalamualaikum. Baju ni dah 2-3 kali aku pakai. Siapnya 2 minggu lepas. Kainnya aku beli masa pulang raya haji hari tu. So excited perasaanku sepanjang tempoh membuatnya. Hubby pula tak habis2 puji akan kecantikkan corak dan warnanya. Kali pertama nampak kain ni, aku memang tertarik sampaikan adik aku sekali beli. Tapi aku buat blouse dan adik aku buat baju kurung. Dah siap, selesa juga memakainya dan yang penting hubby suka.

Aku jahitkan zip tersorok di sebelah kiri dan 3 butang. Mulanya aku nak letak 5 butang tapi memandangkan di sini agak terhad stok butang dan pilihannya, maka perlulah melakukan penjimatan di situ. Jadi ku jahitkan 3 butang dan berbaki 3 butang lagi yang boleh ku guna untuk projek lain. Alhamdulillah siap! Ok...next project pula....^^



You Might Also Like

4 comment

  1. wahh!! cantik! nmpk kemas je.. tun jenis yg keras tangan, smp hancur kain tu xjadi baju gak. huhu... skrg tgh musim gler wat brooch riben, tp mmg butang sgt limited la, stress je xjumpa butang cantik2. riben pun xbyk yg cantik2, nnti kalau jalan2 ke KK nk borong byk2 terus.. tp hasil x sememeh je pun. nk kasi org pun segan. hihi

    ReplyDelete
  2. Walau Tun kata hasil tak seberapa, yang penting ikhlas tu nak kasi orang..hihi
    Kat MDS banyak riben..Yang murah, yang mahal semua ada.. ^^

    ReplyDelete
  3. Sincerely Six of Us:-
    Alamak dear, ini hasil kerja main buat je..takde pattern pun..

    ReplyDelete