Agama Islam

Salam Ramadhan 1433H

7:10 AM


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum. Semalam terlepas nak tengok pengumuman waktu mula berpuasa gara-gara leka menonton rancangan lain..Apepun seperti yang semua sedia maklum, esok Sabtu 21 Julai 2012 bersamaan 1 Ramadhan 1433H, seluruh umat Islam esp di Malaysia akan menjalani ibadah puasa. Di kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat menyambut ibadah puasa dan memohon kemaafan atas segala kekhilafan yang wujud sepanjang berblogging  ni. Rebutlah peluang yang ada dengan banyakkan beramal, berdoa dan tak lupa bersedekah. Mana tau mungkin ini ramadhan terakhir kita semua. Semoga amal ibadah kita diterima Allah swt.

Nabi s.a.w. bersabda, maksudnya:
"Tiga doa yang sangat mustajab, doa orang yang puasa, 
doa orang yang dizalimi dan doa orang yang musafir".
( Riwayat Ahmad, Bukhari, Abu Daud @ Tirmidzi )

You Might Also Like

2 comment

  1. Selamat berpuasa mel ^^ terawikh kat mana?

    ReplyDelete
  2. Tarawikh di surau sini je.Dekat je, 5 min sudah sampai...X shopping kat Bintulu pun, maybe hari Ahad baru terjah ke pasar Bintulu tu..^^

    ReplyDelete