MINUMAN

Jus Oren

11:22 AM


Assalamualaikum. Pagi tadi tengok berita ada beberapa empangan makin menyusut airnya. Musim panas bakal tiba. Bagi kawasan yang terlibat bersediakah anda dengan tong2 air?

Yang puasa sunat syawal, memang satu cabaran. Tahun ni mel amalkan minum susu ketika bersahur. Jadi tidaklah letih sangat dek kerana cuaca panas. Saat berbuka pekena jus oren, memang sejuk saja masuk ke tekak. Biasa guna ais, tapi yang ni mel guna air sejuk saja. Freezer penuh jadi nak buat ais pun tak boleh sumbat dah..uhuu

Jus Oren
Resepi:  mel

Bahan:
Oren
Air sejuk peti ais
Gula secukupnya

Cara:
1. Buang kulit limau. Masukkan dalam pengisar.
2. Masukkan sekali air dan gula. 
3. Kisar.
4. Sedia untuk diminum

You Might Also Like

3 comment

  1. Mmg sedap mnum jus2 segar mcm ni time puasa...lg sedap badan...

    ReplyDelete
  2. sedap tu...sejuk2.
    selamat hari raya maaf zahir batin utk mel & family

    ReplyDelete