Kek | Muffin

Banana & Honey Cupcakes

2:13 PM

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum. Bangun sahur pagi tadi tengok jam, terjeling sekali pada tarikh..Wahhh..sudah 1 Ogos kaa. Ya Allah cepat sangat masa berlalu. Dah nak habis tahun 2013 ni. Makin bertambah tahun, makin nak sampai 3 series umur tu. Diri ni rasa macam baru jak lepas ambil keputusan SPM, tetibe nak menjangkau 30an dah. Hari tu pergi bank, pekerja tu ingat aii ni umur 18 tahun daa. Alahai aku ni dah nak jadi mak budak berangan umuq 18 tahun. Tapi tak pe, luaran je begitu, awet muda. kekeke. Alhamdulillah.

Abaikan perasaan itu, yang penting kena jaga ibadah diri dan keluarga. Berkawan dengan orang yang baik2 untuk ambil aura positif. Sentiasa ucapkan kata2 yang positif saja. Kot2 terjumpa orang yang berpewatakan negatif, kita fikir yang elok saja dan doakan moga dia diberi hidayah. InshaAllah doa kita Allah makbulkan. Siapa tahu dokk.. Hari tu aii tonton iklan hari raya petronas, sedih gakla part hujung2 tu. Pastu disajikan pula dengan iklan hari raya dari TM. Cute dan kelakor. Kot2 ada yang tension balik raya, mohla tengok iklan ni. Mana tau boleh menceriakan anda ^^


Seminggu lagi nak raya. Hari ni dah Ramadan ke 23. Sedih je nak tinggalkan Ramadan. Muhasabah diri bila dengar ustazah kata bumi & langit akan menangisi pemergian Ramadan. :( . Moga kita semua diberi kekuatan untuk beribadah merebut ganjaran yang Allah beri malam2 terakhir ni. Amin. Seterusnya baru kepada resepi cupcakes. 2 minggu lepas kot buat, sedap dimakan panas2. Aii buat terlebih madu rasanya, manis sikit. hihi. Selamat berbuka..

Banana & Honey Cupcakes
Recipe: Buku 500 Cupcakes & Muffins
Olahan: mel

Ingredients (Make 1 1/2 dozen):
450g mashed bananas
150g light brown sugar
90g honey
4 tbsp margarine, melted
225g self raising flour
1 tsp baking powder
Pinch of salt
150g roughly chopped walnuts - mel ganti chocolate chip

Method
1. Preheat the oven 175C. Place 18 baking paper cases in muffin tins.
2. In a large bowl, combine the bananas, sugar, honey and margarine. Beat with electric whisk until well blended.
3. Slowly add the flour, baking powder and salt and mix well. Fold in the chopped walnuts.
4. Spoon the batter into the cases. Bake for 20 minutes. Remove tins from the oven and cool for 5 minutes. Remove the cupcakes and cool on a rack.
5. Store in an airtight container for up to 2 days, or freeze for up to 3 months. 

You Might Also Like

6 comment

  1. sedap nampak...
    awet muda la tu...meh la share apa yg diamalkan...

    ReplyDelete
  2. fazianbatrisyia: haha.alhamdulillah. takde ape amalan pn, memang semulajadi muka budak2..ahakkks

    ReplyDelete
  3. Muda lagi akak ni sikit lagi dah 4 series

    ReplyDelete
  4. Suzie: wahhh..semoga panjang umur kak & bertambah2 gembira ^^

    ReplyDelete
  5. Salam mel :) hihi.. suka org ingat awet muda ^^ kann.. sgt sedih ramadhan dh nk berlalu, tp tun dh raya awal, miss last 10 days :(

    ReplyDelete
  6. tun_telani: sama la kita. Dengar ustazsh tu kata yang bendera merah ni, banyak2kan zikir dan doa. Mana tau Allah nak bagi ganjaran Lailatulqadar tu kat kita.uhu

    ReplyDelete