Produk

Kedai Zam Zam

3:14 PM


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum. Salam aidiladha 1432H. Memandangkan cuti aidiladha ni aku pulang agak lama ke Semenanjung, jadi bolehlah membeli sedikit barang keperluan untuk dibawa pulang nanti. Aku tak pasti bila kedai ni wujud sebab memang jarang kulewati jalan di depan kedai ni. Nama kedainya zam zam. Banyak jual produk Islam import dari luar negara punya. Alhamdulillah bersyukur sangat-sangat ada kedai sebegini di tempat aku, jadi tak perlu lah jauh-jauh atau beli online nak cari kurma mahupun produk lain yang susah nak jumpa. Kalau korang nak pergi, kedai ni ada di belakang Dataran Segamat, berhadapan dengan Jakel Segamat.

Ada jual pelbagai jenis kurma. Kurma Ajwa pun ada. Murah juga. Aku beli kurma sekilo RM20. Banyak juga dapat. Tak lupa air zam zam sebotol RM10 untuk 500ml dan kismis doa.

Peanut candy ni yang aku suka ni memang popular. Beli online pun boleh. Rasanya memang sedap, memang berpatutan dengan harganya la. Seplastik RM2 dapat 4 candy. Okla tu kan.

Produk lain: Olive Oil, Cuka Epal, Cuka Delima, Cuka Kurma, Date Juice, Buah Tin (baik untuk penghadaman), Sabun Herba, pelbagai jenis kacang, dried papaya/kiwi (RM4/100g), minyak kelapa dara asli, pelbagai jenis minuman, buku-buku dan banyak lagi produk lain. Selain dari produknya yang unik, yang kebanyakkannya aku tak pernah jumpa, penjualnya pun ramah, senyum aja. Jadi kena datang sendirilah ye.


You Might Also Like

7 comment

  1. seronoknya kedai ni :D mau beli buah tin..

    ReplyDelete
  2. lain kali ko lalu Segamat ni, singgahla ye ^^

    ReplyDelete
  3. [ lilo loli ] - insyaAllah buka lagi sis. Kali terakhir saya berkunjung bulan 5 itu hari beli bekalan kurma.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Kedai ni dah tutup dah masa saya pergi raya baru2 ini. Boleh berkunjung di kedai sebelahnya. Jual barang2 kurma madu dan sebagainya juga

      Delete