Sudah 6 bulan..

10:49 AM

 
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum.
Dalam sedar tak sedar sudah 6 bulan berada di tempat baru ni. Nanti tup..tup.. dah nak kena pindah tempat lain pulak. Masa mula2 sampai dulu memg banyak benda takleh terima
Tapi lama kelamaan, kenala terima baik buruk tempat ni
Alah bisa tegal biasa!Kat sini tanahnya subur..tanam apapun inshaAllah hidup



Pokok tomato yang nak menyembah bumi gara-gara angin kuat 
Duduk je atas bukit dan banyak pokok keliling rumah tapi angin ribut memang selalu ada


Ada juga pokok daun kari, bunga kantan, daun pandan kat blakang2 ni

Pisang emas ni memang tak putus-putus bagi buah tapi pisang tanduk ni tak berbuah pun
Agaknya kena letak baja lagi kot ^^

Yang ni pokok naga, jarang berbuah. Stakat ni dah berbuah 3 kali la

Pokok kelapa yang bertahun sudah ditanam, tapi lambat sangat nak naik tinggi
Bila la ko nak berbuah kelapa oiii...

Daun cekur jarang guna. Nak letak dalam masakan lemak cili padi, hubby tak berapa suka baunya. 
Jadi, besar sudah...Terung masih kecil.

Tapi semua pokok buah/sayuran tu, bukan aku  yang tanam. Aku bagi arahan suruh tanam je.
Nape? Bukan disebabkan rasa malas k tapi disebabkan ada banyak binatang berbisa sekeliling rumah. Kami kan duk dalam hutan. Contohnya ular 3 warna kat bawah ni. Ini pagi tadi punya cerita, ternampak ular yg sangat panjang kat tepi rumah. Hubby n org gaji lain sibuk dgn majlis pelancaran TPM kat kilang, sudahnya panggil orang potong rumput suh halau. Tak sempat nak bunuh, laju betul menghilang. So, aku memang takkan turun/keluar saja-saja nak bersiar or main badminton depan rumah k. Itu tak kira bab lipan, ulat gonggok yang sebesar pen marker lagi.. Kalau jadi apa-apa, takde orang boleh tolong, jiran tak berapa ada ditambah pula dengan hospital yang sejam lebih baru sampai. Kalau bawa kereta laju, sejam boleh la sampai, itu yang paling minima..


You Might Also Like

4 comment

  1. ko gambar ke ni siti? ya rabbiii...klu aku ni dah pengsan da wlupn tgok dr jauh. Ya allah, tgok pic ni pun dah menggeletar. takutnyaaaaaaaaaa...sangat takut. ya allah, jgnlah kmi dijumpakan bnda2 bgini. stakat ni ada jugak gardener+helper crta tjumpa ular, tp xla sebesar ni..meremang bulu roma tgok gambar ni.stakat ni sgtla besyukur persekitaran rumah selamat, kluar rumah pun xtakut.

    ehh, btw, rumah kt sana cantekkkk laaa! hehe. rumah baru eh?

    ReplyDelete
  2. Aku amik pagi semalam.i2pun mik dari staircase dlm rumah je.kelam kabut aku.tunjuk pic kt laki aku pun dia takut.nanti aku tunjuk pic ulat gonggok yg sebesar pen marker tu kasi sama ko.aku tgk dpn mata menangis weh..gerunnn..
    rumah ni memg dibina dr awal cmni, dijaga rapi, haruslah nampak baru kan..hihihi..

    ReplyDelete
  3. aiyoyo..now dah paham mel kata mel dok dalam hutan!!

    ReplyDelete
  4. Kak lin:- tula..sabar jela..dugaan hidup di tempat orang..kalau tak hadapi, tak kerja la jawabnya..

    ReplyDelete