Sewing

Bantal Kekabu

8:12 AM


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum. Alhamdulillah, sudah siap satu lagi projek jahitan. Jahit bantal je pun..Tak susah mana tp saja letak zip di satu bahagian, itu yg susah. Susah sebab kena masukkan kekabu yang asyik terbang sana-sini. Lekat sana sini. Guna kekabu asli beli di kampung dengan kain cotton biasa. Kegunaan zip untuk menarik/mengembangkan semula kekabu bila bantal dah leper. Tak reti nak guna kekabu sintetik/buatan, kejap sangat guna dah leper. Kekabu ni beli RM10+/1kg. Sangat murah sampai beli 5 kg. Tp kedai tu dah tak jual sekarang. Dahla kekabu asli susah sangat nak cari...bukan susah tp agak mustahil utk dicari..(rasa rugi tak beli byk2 ritu). Masa duk kat Pulau Carey, ada kedai tepi jalan jual, Kedai Hajah ape ntah namanya tapi memang tak pernah nak berhenti tanya harga/cuci mata. Sekarang duk jauh kat Sarawak baru terkial2 nak cari kekabu..hahaha

 Siap sudah...

You Might Also Like

0 comment