TIPS

TIPS| Baja Tanaman

2:50 PM

Malas nak beli baja?
Tak suka beli/guna baja?
Ape lagi, guna kaedah semulajadi la
Bukan guna tahi lembu, tahi ayam etc ke ye
Guna tahi ayam pn boleh tp bukan semua orang nak pegang pulak kn
Google
Kalau di kampung2, mak2 kita kan selalu bakar sampah time hari nak hujan
Bila sampah dh habis dibakar, ambil bahagian tanah yg berwarna hitam hasil dari pembakaran tu
Yang warna hitam tu ye
Pas2 tabur je kat tanah tanaman kita

InsyaAllah, subur je segala sayur ke ape ke ye
 Mana taknya, semua zat, semua protein sampah2 dh jadi debu
[ Mcm makanan plak ada zat n protein ]
Tips ni dapat dari mil
Cube2 la ye
Leh jimat duit + bersihkan tempat pembakaran sampah

You Might Also Like

0 comment