BISKUT

Honey and Almond Oat Biscuits

8:42 AM


Assalamualaikum. Ada satu produk keluaran quaker oats yang sangat digemari mel dan hubby. Tapi sebulan dah cari tiada ketemu. Samada sudah tidak dijual atau memang laku keras. Pengalaman yang sama dengan kicap Jalen. Cari berminggu2 nak beli, rupanya memang sudah tak dijual. Terpaksa import botol kicap Jalen dari semenanjung pula..

Kicap tak reti la pula nak buat. Tapi biskut insyaAllah boleh. Walaupun rasa tak sama dengan produk tu, tapi jadi la kan lepas kepingin. Biskut ni buat banyak tapi tiap kali keluar oven,ngap..ngap..ngap masuk mulut. Sedap sebab rasa oat, kekacang dan madu. Tinggal separuh balang dah pun. uhuu

Honey and Almond Oat Biscuits
Recipe: Recipos

Ingredients of Biscuits
1 cup oat
1/2 tsp salt
1 cup flour
2 tbsp honey
10 tbsp butter - mel ganti 125g minyak jagung
1/2 brown sugar
1/2 cup almonds diced and chopped

1/2 cawan kuaci - mel tambah
1/2 tsp bicarbonate soda - mel tambah

Steps to Prepare Delicious Biscuits
Preheat oven to 350 degree Celsius. (mel letak 150C)
In a bowl mix together oats, flour, brown sugar, almonds and salt.
Stir in the honey and melted butter.
The mixture will be crumbly.
Press the oat mixture into the bottom of the pan.
Bake at 350 for 30-40 minute.(mel bakar 30min)
Remove from the oven.
Let it cool completely before cutting into bars.
Enjoy the Honey and Almond Oat biscuits with cuppa.

You Might Also Like

3 comment

  1. biskut macam ni bagus kan mel..selain sedap sihat pula tu.. mengenyangkan pun ia sebab ada elemen oat di dalam biskut ni :)

    ReplyDelete
  2. kalau tun kan.. mesti nak jugak tambah coklat chip dlm nih.. hehe.. asal kukis je abih letak coklat.. last week baru mengukis, gigih mengukis time bdk bam2 ni tido.. tp sbb nk cepat kan, ai drop besar2 terus.. kih kih.. rupa buruk beno nk tayang dlm blog pon malu :p

    ReplyDelete
  3. rajinnya buat kukis...isteri mithali buatkan kukis yg hb nak makan tu....

    ReplyDelete