Buku

Buku & Ilmu

2:05 PM

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum. Kelmarin menghadirkan diri bersama hubby di Pameran Buku Popular mencari buku2 untuk dijadikan koleksi penambah ilmu pengetahuan. Pandanganku biarlah ia menjadi amalan sejak sekarang. Nanti dah ada anak, amalan ini akan menjadi kebiasaan. Selain itu, biarlah kutimba ilmu pengetahuan banyak2 untuk panduan kelak.

Walaupun tak banyak pilihan yang ada tapi alhamdulillah, ada sedikit buku yang dibeli untuk manfaat bersama. Cuma buku jahitan saja tak kubeli sebab tiada yang menarik perhatianku. Kalau boleh nak beli buku biarlah value for money. Kalau murah tapi bukunya takkan ku guna, harus kuelak dari membeli, risau pembaziran berlaku. Kalau mahal tapi banyak pengisiannya, insyaAllah kuharap dapat kuguna sebaiknya. So, sape yang di Bintulu ni bolehlah ke Parkcity, pameran akan berakhir pada 14 Jan 2013.


"Jangan jadi seperti keldai, memikul buku tapi tidak dapat manfaat dari buku yang dibawa"

1. Dah beli buku, harus dibaca
2. Dah baca, harus diamalkan ilmunya

Rasulullah s.a.w. bersabda: 
Sampaikan dari ku walaupun sepotong ayat." 
( Hadith Riwayat Bukhari )

You Might Also Like

1 comment

  1. tun pegi jenguk sekali je aritu masa 1st day start promotion. tp xbeli apa2 sbb last month gi miri, ada popular book sale jugak, dh membeli 2-3 buku resepi. hihi.. wiken ni ingat nk gi usha lg sekali lah.

    ReplyDelete