CEKODOK

Cekodok Rangup

8:36 AM

Tips untuk hari ini!
Macamana nak buat cekodok/cucur udang rangup?
Tak kiralah cekodok ikan bilis ke, cekodok jagung ke , senang je nak buat rangup.
Jangan guna air panas! Jangan guna air paip! Jangan guna air masak biasa!
Tapi guna air masak dalam peti ais @ air sejuk
Cekodok yang dibuat akan rangup di luar dan lembut di dalam!

Itu jika buat cekodok sendiri tapi kalau guna cekodok segera macam ADABI ni, guna air masak biasa je.
Sebabnya cekodok segera ni dah cukup ramuannya. Guna air biasa pun, akan kembang cantik je k. Aku dah selalu cuba tips ni, tiap kali nak buat cekodok memang guna air sejuk dalam fridge. Hasilnya cekodok garing/rangup di luar dan lembut di dalam. Sedap!

You Might Also Like

0 comment